יום שני, 10 באוקטובר 2011

בלש פרטי – מפזר ערפל מקצועי

קרוב לוודאי שכולכם זוכרים את שרלוק הולמס, בלש פרטי בעל הילה מיתולוגית, אך בינתיים זרמו הרבה מאוד מים בנהר, במקרב זה נהר התמזה. כיום חוקר פרטי, עוסק במגוון תחומים: חקירות בגידה, מודיעין עסקי, מעקבים, חקירות כלכליות,מודיעין תחרותי וגם חקירות פרטיות. אם אתם חושדים בבן או בת הזוג, או חשים שמישהו מרמה אתכם אך לא מבינים כיצד מעשה התרמית נעשה, אם אתם רוצים לדעת על התרחשויות, שינויים והתנהלות עסק מתחרה, חוקר פרטי יוכל לפזר את הערפל.

בלש פרטי ותעודת הסמכה

לא כול אחד מוסמך להיות בלש פרטי. על מנת לעסוק במקצוע זה, עליו לעבוד קודם כול במשך שלוש שנים במשרד חקירות אשר איננו נמצא בבעלותו, ורק לאחר מכן , משרד המשפטים יערוך לו מבחן הסמכה, באם עמד בכול הדרישות, הוא יוכלו לקבל רישיון ולעבוד כחוקר פרטי מן המניין.

באילו נושאים עוסק בלש פרטי?

בלש פרטי עוסק במגוון תחומים הנוגעים למקצוע. חקירות בגידה כאשר הבעל או האישה חשים שבן הזוג מקיים מערכת יחסים אינטימית אל מחוץ לנישואים, במקרים של גניבה, הוא יכול לעלות על זהות הגנבים ועם ראיות מוצקות, הגנב יגיע לבית המשפט. בלש פרטי מבצע עבודות ריגול עסקי בדיקת העתקות וזיופים של עסקים מתחרים, איתור קרובי משפחה או אחרים אשר אבדו עקבותיהם, איתור רכוש וחשבונות בנק בארץ ובמדינות אחרות, חקירת מעשי תרמית והונאה ועוד.

באילו אמצעים משתמש חוקר פרטי?

בכול הקשור לחקירות פרטיות המטרה מקדשת את האמצעים, למעט האזנות סתר האסורות על פי חוק. בלש פרטי משתמש בציוד הטכנולוגי המתקדם ביותר בתחום, על מנת להשיג הוכחות וראיות מוצקות, כל זאת באמצעות מצלמות מתוחכמות ומכשירי הקלטה סמויים מן העין. ישנן כיום חנויות בלעדיות אשר מוכרות את הציוד המתאים לבלשים פרטיים,. בלש פרטי כיום יכול להשתמש באמצעים אשר פעם היו אסורים על פי חוק ושימשו רק עובדי מדינה, אנשי שירות הביטחון הכללי ומשטרה. בעזרת הציוד המתקדם ביותר בתחום, יכולות הבילוש המבצעיות של חוקרים פרטיים הן כמעט בלתי מוגבלות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה