יום רביעי, 17 באוקטובר 2012

מהו חוקר פרטי ומהן הנסיבות להעסקתו?


על פי ההגדרה לחוק בישראל, חוקר פרטי הוא מי שעוסק בהמצאת מידע על הזולת או באיסופן, לצרכי אחרים ודרך מקורות מידע הזמינים לכל אחד, ושלא למטרות מחקר מדעי, סקר דעת קהל או פרסום פומבי. ישנם בחוק אמות מידה לכשירות לתפקיד החוקר פרטי. כדי לעסוק בתחום, קיים צורך בהכשרה לפרק זמן של שלוש שנים במשרד בתחום בחקירות, ולאחר תקופה יוענק רישיון דרך משרד המשפטים, כל זאת לאחר מעבר בהצלחה של מבחנים. הרישיון מעניק לחוקר את היכולת לעסוק במסגרת של משרד בענף החקירות, אך הוא מנוע מלהעניק שירות ללקוחות פרטיים. לא פעם קיימות בחיים סיטואציות בהן מתעוררות חשדות, כמו למשל מעסיק המבחין בגניבות, אישה הסבורה שלבעלה יש צלע שלישית, והורים החפצים לדעת מה קורה עם תינוקם וכיצד נוהגת בו המטפלת. בנוסף עולה הצורך בחקירה כשיש חשד לתרמיות, שחיתויות, הדלפות ומעילות בכדי לאשש את החשדות דרך המצאת ראיות.


אופי עבודתו של החוקר הפרטי
להיות חוקר פרטי אינו מקצוע חד גוני. לעיתים הוא משמש כבלש פרטי, איסוף אינפורמציה כלכלית, לנהל מעקבים, לערוך חקירות הן גלויות והן תחת כיסוי, להיעזר באמצעים טכניים כדוגמת מסרטות מצלמות נסתרות וכדומה. התחומים בהם חוקר פרטי עוסק הינם בהתאם לאופי החקירות.החקירות השכיחות ביותר הן חקירות אישות ובגידה כאשר קיים חשד לבגידה בקרב בני הזוג. לא פעם עולים סימנים המעלים חשד כשלפתע בן הזוג מסיים את עבודתו בשעות הלילה המאוחרות, הוא נוטל עימו את הטלפון לכל מקום כולל למקלחת, רוכש מלתחה חדשה של בגדים או משנה תדמית תחושה של ריחוק ובעיקר תחושת בטן. להיות בחוסר וודאות בצל החשד הופך את החיים לבלתי אפשריים ובסיטואציות הללו מתחיל תפקידו של החוקר פרטי במטרה למצוא את האמת. חקירות מן הסוג הנ"ל מתבצעות באופן דיסקרטי לחלוטין. בחקירות פרטיות נעזר כל חוקר פרטי במשרדינו בשיטות טכנולוגיות מן המתקדמות בענף וזאת על מנת לאפשר מעקב דיסקרטי ואפקטיביים תוך שמירה על החוק. אנו מקפידים להמציא את כל הראיות בדרכים כשירות על מנת שתהיינה קבילות בבתי המשפט. ראיות כמו האזנות סתר אינן כשירות ומהוות עבירה פלילית, על כן אין אנו מתקינים אותם גם כאשר זהו רצון הלקוח.



חוקר פרטי: מהן החקירות הכלכליות ומהן החקירות הפליליות?
עוד תחום בענף חקירות הוא חקירה כלכלית הבאה להמציא אינפורמציה מדויקת עדכניים ואמינה לגבי ההתנהלות העסקית של חברה או אדם למען הלקוח. נסיבות החקירה משתנות כמו לדוגמה בזמן בניית תיק גירושין, כשעולה הצורך להוכיח יכולת פיננסית של בן או בת הזוג, רכוש או חשבונות בנק שנעלמו, ליקוט מידע כלכלי של החברה המתחרה בשוק כמו לדוגמה השקעות כספיות, רווחים, מיזוגים, ועוד. כמו כן ישנן חקירות העוסקות באיתור אנשים שנעלמו מבלי להותיר עקבות תוך שהם משאירים אחריהם חובות. קיימת גם גביות חובות ועיקולים. בנסיבות הללו ישנו ליקוט מידע למען המעקל על יכולתו הכלכלית של החייב, כתובת מגוריו, רכושו וכדומה. בנוסף משרד חקירות מתבקש לעיתים לתת שירות בחקירות פליליות  כמו אונס, הטרדה מינית, גניבה, סחיטה, איומים ואלימות אך אין מספיק ראיות להוכחת דבר העבירה.המטרה של החוקר הפרטי כאן היא ולהמציא את הראיות לדבר העבירה באופן חוקי בכדי להגיש תלונה במשטרה. אנחנו מתמחים בכל סוגי החקירות. אצלנו מועסקים החוקרים הפרטיים למודי ניסיון של שנים רבות. החקירות אצלנו דיסקרטיות סמויות תוך דיווח מלא ושוטף של הלקוח. אם הגעתם לפרשת דרכים ונחוץ לכם שירות חקירות, אנא השאירו הודעה או צרו עימנו קשר ואנחנו נשמח לעמוד לשירותכם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה